fredag 22 februari 2013

Free form stickning

I år blev det inte av att åka på Syfestivalen...tyvärr, men jag har idéer kvar från förra året;)
Som denna sjal.
Det kallas Free form och man stickar/virkar delar lite hursomhelst för att sedan pussla ihop dem! Jättekul! Jag hittade två olika lila garn på ett loppis som jag tyckte passade och sedan har jag tagit av vad som funnits hemma.
 Stora "tungor" stickas i rätstickning och monteras ihop med virkade stolpar. Virkade blommor har sedan fått pryda och skapa detaljer. Har även använt mig av "spindelvirkning" i flikarna som uppstår mellan tungorna.
Helt enkelt en annorlunda sjal!
 
Fram
 
Liten detalj
 
Bak

2 kommentarer:

  1. Visst är det skojigt med fri stickning och virkning. Hittade en gammal bok om fri virkning, som jag köpte billigt någon gång på 80-talet på en bokrea. Den är full av härliga projekt, som ser riktigt moderna ut igen. Bara en sådan sak att det förekommer virkade ugglor i boken! MM-e

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som något jag skulle vilja få tag på...;) Ugglor minsann, jaa, allt går igen, är det inte så?!

      Radera

Det vore trevligt om du vill lämna en kommentar, det är alltid roligt att se vilka som varit här! Har du ingen blogg kan du klicka på alternativet "anonym".
Mervi