lördag 11 september 2010

Vecka 36

Det var ett tag sedan, har total idétorka just nu... Svårt att hitta inspiration, förhoppningsvis kommer den åter! Här kommer några enkla varianter i repris.
Tre stycken kulkedjor med lite olika hängen.
Wraparmband i svart fuskmocka med silverfärgade detaljer. Lindas två varv runt handleden.

Svart fuskmocka med ett silverfärgat hänge.

Flätat renskinn i fyrfläta med en fotboll som blickfång.

Har flätat mycket tenntråd i mina dagar... Här har jag bytt ut den traditionella benknappen mot ett vanligt lås. Funkar det också...(Speciellt när man inte orkar fila renhorn och borra hålen i knapparna;)

Mörk turkos som ser blå ut, jag vet, men här ett kort halsband med "turkosrassel" som hänge. En beställning.

Hade några berg-jade (heter stenen verkligen så..?) i blå färg kvar. Räckte inte till ett helt halsband, så jag fick länka ihop några ringar med pärlraden. Som hänge en stav med texten CARPE DIEM.

1 kommentar:

  1. Hej
    Här lyser kreativitetens lampa, så många fina smycken du gör, och jättefina färger.
    Tack för dina fina ord om mina smycken.

    Önskar dej en underbar vecka
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera

Det vore trevligt om du vill lämna en kommentar, det är alltid roligt att se vilka som varit här! Har du ingen blogg kan du klicka på alternativet "anonym".
Mervi