fredag 4 februari 2011

Virkalster

Har virkat en ny dress till min lilla Åbo-mamsell. Tyvärr har jag inte fått något mönster av min moster, så det fick bli på måfå och jag lyckades!! Hittade ett melerat lila garn som jag övade på. Så nu ska det bli fler färger... Har hittat en Sverigedocka (typ amigurumi) och tänkte att en Sverigedräkt måste hon ju ha till midsommar!!

Här är min lilla "vätte", som ska få fler kompisar. Tack Malin för mönstret!! Hittade även mönstret på tomten (ursprungligen) på http://www.jarbo.se/ Där finns massor av gratis mönster,
bl a fanns det mönster på kantareller på samma blad som tomten, har inte hunnit än...
Ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Halloj!
    Vilken härlig virkad tomte! :-) Men du, jag har inte sett det innan, men du verkar vara lika insnöad som mig på Outlander-serien! :-D Visst är den undebar!! När jag läste klart "Som ett Eko" för ett par veckor sedan så kändes det så tomt!! Man blir ju så inne i boken så att man "lever" med personerna. Och det är ju bra för att man vet att det kommer en fortsättning (mycket var ju oavslutat), men det är inte kul när man vet att det tar ca 3 år för henne att skriva en ny.. :-( Funderar dock på att köpa den engelska boken om Jamie, dock är jag sämst på att läsa på engelska, men det är kanske värt att öva sig lite.. Och skivan, vart hade du köpt den? Kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt att se att du också har fått lite virkfrossa! :-)

    SvaraRadera
  3. Helt plötsligt så bara virkar jag, hela tiden, som min dotter uttrycker det... Men sån är jag. Periodare. På smycken, virkning, läsning allt som är roligt för stunden ;)

    SvaraRadera
  4. Att jag är insnöad på Outlander? Ja, det kan man väl lugnt påstå... Skivan har jag beställt via nätet. Via länken som går från bilden med skivan.

    SvaraRadera

Det vore trevligt om du vill lämna en kommentar, det är alltid roligt att se vilka som varit här! Har du ingen blogg kan du klicka på alternativet "anonym".
Mervi