fredag 7 januari 2011

Hottad uggla

 Fick en knasig idé...
Med beställningen senast följde det med en gullig uggla, men jag fick en idé om att "hotta" upp den lite... Tänkte på blommorna som jag gjort tidigare med att linda pärlor i mitten.




Bilden lånad från Ängladesign.



Här ser ni resultatet. I ögonhålorna limmade jag dit runda hematitpärlor och på kroppen har jag lindat en brun stensort (som jag inte har en aning om vad de heter, de är från ett kasserat halsband) med hjälp av silverpläterad koppartråd. Nu återstår att se ifall det blir ett hänge eller kanske min nya nyckelring? Hmm. Förslag? 



Tillägg:
Det blev ett väsksmycke som får hänga på min väska.

3 kommentarer:

  1. Hej.

    Jag är intresserad av att köpa ett halsband av dig om det finns möjlighet?
    Men jag kan inte hitta någon mail som jag kan kontakta dig på.
    Jag är jätte intresserad av halsband nr 304 (familjehalsband)

    Skicka gärna ett mail om det finns möjlighet att få beställa ett.

    johanna_tornqvist@hotmail.se

    MVH
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Hej Sländan!
    Vad underbara smycken du gör, helt fantastiska. Blir lite avis. =0) Jag undrar lite hur du får sååå fina avslut på dina smycken innan ringen så har du en både, var får man tag på dessa? Jag beställer mycket från Pagoni.se Du har en fin sida också. Ha en underbar eftermiddag.
    /Ina

    SvaraRadera
  3. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Så fin ugglan blev, om den är stor skulle jag kunna tänka mej att den satt på en lång kedja eller ett läderband.
    Om den är liten skulle jag göra ett örhänge av den.

    Önskar dej en unerbar helg
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera

Det vore trevligt om du vill lämna en kommentar, det är alltid roligt att se vilka som varit här! Har du ingen blogg kan du klicka på alternativet "anonym".
Mervi