onsdag 30 juni 2010

Egentillverkat schampo och så lite trädgård...

Har nu provat att göra eget schampo, åh, vad  roligt...
Har även provat att tvätta håret med det och än så länge har jag inte tappat ngt hår, ;)
Nästa utmaning är duschkräm, har även ett recept på skrubb som jag tänkte prova. Passar bra till sommaren. Blandade även ny morotsolja och vanlig kroppsolja eftersom det var slut. Snart självförsörjande på hudvårdsprodukter...
Städade växthuset i midsommarhelgen och band upp tomater och gurka. Det behövdes kan man säga! Nu är det snyggt och prydligt, ett tag igen...

Här växer det gurka som bara den, smaskigt värre, väntar nu på att tomaterna ska mogna...


Nu är jordgubbarna klara! Väldigt goda bär har vi. Vet inte vad det är för sort, har tagit plantor från svärmor och mamma.

Så mycket smycken har det inte blivit gjort den senaste tiden. Det är varmt och jag föredrar att vara utomhus när vädret tillåter. Men det kommer nog någon regnig dag även den här sommaren.

4 kommentarer:

  1. Hallojsan tjejen!

    Jisses så det växer i ert växthus..mina tomater står på friland och ligger därmed månader efter dina..
    Inte skall vi vara inomhus nu när värmen ääntligen har kommit!!

    Ha det gott vännen!! Kramis Sanne!

    SvaraRadera
  2. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Hej
    Tack för att du vill vara med i min utlottning av ett smycke.

    Önskar dej Sköna Sommardagar
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  3. Du måste ha fantastiskt gröna fingrar! Det finns inget som smakar så gott som egenodlat. Vår största bedrift är att sonen för flera år sedan lyckades odla fram en jättestor röd paprika. Den skördades under en stor ceremoni, togs med till fruktstunden där den beundrades och sedan högtidligt åts upp. :-))
    Malin

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att du, Malin, uppskattar min trädgård. Själv tycker jag inte att jag har speciellt gröna fingrar... Massor av vatten och en hel del "skit" så kommer man en bit! Visst är det speciellt med egen skörd?! Vi har i år spetspaprika och det har kommit många paprikor, väntar nu på att de ska mogna. Har haft lite svårt med paprika tidigare år.

    SvaraRadera

Det vore trevligt om du vill lämna en kommentar, det är alltid roligt att se vilka som varit här! Har du ingen blogg kan du klicka på alternativet "anonym".
Mervi